گزارش|

المپیک ۲۰۲۴| تاریخ‌سازی ناهید کیانی با کسب مدال نقره و صعود حسن یزدانی به فینال/ اسماعیلی دومین طلای ایران را ضرب کرد، مُهمدی نقره گرفت

12:36 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۱۶۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
تعداد نظرات: ۱۳ دیدگاه
المپیک ۲۰۲۴| تاریخ‌سازی ناهید کیانی با کسب مدال نقره و صعود حسن یزدانی به فینال/ اسماعیلی دومین طلای ایران را ضرب کرد، مُهمدی نقره گرفت
نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در فینال بازی‌های المپیک پاریس دست به کار بزرگی زد و قهرمان شد.

خبرگزاری میزان - سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز (پنج‌شنبه) در حالی پیگیری می‌شود که ۶ ورزشکار کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد، سنگ‌نوردی و کشتی فرنگی مقابل حریفان قرار گرفتند که حاصل آن یک مدال طلا و ۲ نقره بود.

برنامه رقابت ورزشکاران ایران در روز سیزدهم به شرح زیر است:

تکواندو

ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم (نقره گرفت)

کشتی آزاد

حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم (فینالیست شد)

علیرضا سرلک ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم که پس از مصدومیت نماینده صربستان توانست جواز حضور در المپیک را پیدا کند، به وزن‌کشی نرسید و از حضور در مسابقات بازماند. 

سنگ‌نوردی

رضا علیپور، ملی‌پوش ایران در بخش سرعت (چهارم شد)

کشتی فرنگی

سعید اسماعیلی با پیروزی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم مقابل پرویز نصیب‌اُف از اوکراین قهرمان شد.

علیرضا مهمدی با شکست در دیدار نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم مقابل سمن نوویکوف از بلغارستان به مدال نقره بسنده کرد.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

صعود طوفانی یزدانی به فینال با دروی‌ حریفان

رقابت‌های ۲ وزن اول مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز به وقت محلی (۱۳ به وقت تهران) آغاز شده است که حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار نیمه‌نهایی به فینال رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، حسن یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید. وی در دور بعد هم با نتیجه ۹ بر ۴ از سد داورن کوراگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. 

یزدانی در این مرحله با نتیجه ۷ بر یک مقابل مایلز امینه، دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک با سن‌مارینو به پیروزی دست یافت و فینالیست شد.

یزدانی برای کسب مدال طلا با ماگومد رمضانوف از بلغارستان دیدار خواهد کرد.

آرون بروکس از آمریکا که در آنسوی جدول قرار داشت در نیمه‌نهایی در دیداری جذاب و تماشایی در حالی که تا ثانیه‌های پایانی مقابل ماگومد رمضانوف پیش بود در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ باخت و از حضور در فینال بازماند.

 

 

صعود یزدانی به نیمه‌نهایی با شکست کشتی‌گیر روسی‌الاصل یونان

 

پیروزی یکطرفه یزدانی مقابل مایلز آمینه و صعود به فینال

 

 

شکست کشتی‌گیر آمریکایی در ثانیه‌های پایانی 

 

 

 

اسماعیلی دومین طلای ایران را ضرب کرد 

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۱۹ امروز به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت ایران) مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم پیگیری شد که سعید اسماعیلی با پیروزی در فینال ۶۷ کیلو به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور داشتند، سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید. وی در دور بعد هم با نتیجه قاطع ۸ بر صفر لوئیس اورتا سانچز، قهرمان جهان و المپیک از کوبا را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

اسماعیلی در این مرحله هم در یک کشتی زیبا و پر اُفت و خیز مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان به برتری رسید و گام به فینال گذاشت.

این نتیجه در حالی رقم خورد که اسماعیلی در تایم اول مسابقه در حالی که با نتیجه ۵ بر ۲ از حریفش پیش بود، ضربه شد، اما با اعتراض به موقع و تیزبینی حسن رنگرز داوران نتیجه را برگرداندند و رأی به نفع نماینده کشورمان دادند.

اسماعیلی در فینال به مصاف پرویز نصیب‌اُف از اوکراین رفت و با نتیجه ۶ بر ۵ از سد حریفش گذشت و دومین مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

 

 

 

دور افتخار اسماعیلی، قهرمان ۲۱ ساله کشتی فرنگی المپیک با پرچم مقدس ایران

 

 

مُهمدی به مدال نقره بسنده کرد

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور داشتند، علیرضا مُهمدی در دور نخست در یک کشتی زیبا و یک طرفه با نتیجه ۹ بر صفر مونوز از کلمبیا را شکست داد و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. وی در این مرحله هم ضمن ارائه نمایشی دلچسب مقابل کولینیچ از لهستان که موفق به شکست دادن علی چنگیز، قهرمان جهان از ترکیه شده بود، با برتری ۱۰ بر یک گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

مهمدی در نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ژان بلنیوک، قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذاشت و فینالیست شد.

نماینده کشورمان در فینال با نتیجه ۷ بر صفر مقابل سمن نوویکوف از بلغارستان شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

پیش از این سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ به مدال طلا دست یافته بودند. امین میرزاده هم در ۱۳۰ کیلو نشان برنز را به گردن آویخته بود.

 

پیروزی شیرین ناهید کیانی مقابل کیمیا علیزاده و تاریخ‌سازی با صعود به فینال

ناهید کیانی، تکواندوکار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم ایران با غلبه بر کیمیا علیزاده قدم اول را محکم برداشت و راهی مرحله بعد شد. 

دومین نماینده تکواندو ایران در بازی‌های المپیک پاریس در اولین دیدار به مصاف کیمیا علیزاده از بلغارستان رفت و توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود.

ناهید کیانی در دیدار یک چهارم نهایی باید به مصاف شایان تومی از تونس برود. 

 

 

دیدار پایانی مرحله اول از رقابت‌های وزن منهای ۵۷ کیلوگرم بین نمایندگان آمریکا و تونس برگزار شد که در پایان تکواندوکار تونس با نتیجه دو بر یک از سد فیت دیلون از آمریکا گذشت. 

ناهید کیانی در دیدار یک چهارم نهایی به مصاف شایما تومی، تکواندوکار ۲۰ ساله از تونس رفت و با نتیجه ۲ بر یک از سد این حریف گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

دختر تکواندوکار ایران که دومین المپیک خود را تجربه می‌کند در نیمه نهایی به مصاف با لاتی تیتا آون از لبنان رفت و با نتیجه ٢ بر صفر پیروز شد. 

 

ناهید در فینال باید با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب یوجین کیم تکواندوکار کره‌جنوبی شد‌ به مدال نقره بسنده کرد.

او که برابر حریف سرسخت خود با نتیجه ٢ بر صفر شکست خورد به اولین زنی تبدیل شد که در تاریخ ورزش ایران مدال نقره المپیک را کسب می‌کند.

علیپور به مدال برنز سنگ‌نوردی نرسید

در ادامه مسابقات سنگ نوردی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در بخش سرعت، رضا علیپور، سریع‌ترین مرد عمودی کشورمان که پیش از این به جمع ۸ سنگ نورد برتر المپیک راه یافته بود، در مرحله پایانی به مصاف امیر مایموراتوف از قزاقستان رفت و زمان ۵ ثانیه و ۵۷ صدم ثانیه را به خود اختصاص داد و به جمع ۴ سنگ نورد برتر رسید.

علیپور در مرحله نیمه‌نهایی در مصاف با سنگ‌نورد اندونزیایی زمان ۴ ثانیه و ۸۴ صدم را ثبت کرد که رکوردی درخشان بود، اما حریفش زمان ۴ ثانیه و ۷۸ صدم را ثبت کرد و از حضور در فینال بازماند.

پیش از این سنگ‌نورد چینی با شکست آمریکا فینالیست شده بود.

علیپور برای مدال برنز به مصاف واتسون سنگ‌نورد آمریکایی رفت و زمان ۴ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه را ثبت کرد و از مدال برنز بازماند. حریف آمریکایی با ۴ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه به مدال برنز رسید.

 

 
 
انتهای پیام/


رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
انشاالله هردو درمسیرزندگی شخصی و ورزشی موفق وسلامت پیروزباشنددرپناهخدا باشند
مهدی پیرایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
دوم
مهدی پیرایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
دوم
نازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
سرکار خانم ناهید کیانی برنده جایزه طلا میشود
آتنا عاشوری فوشازده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
مقام اول ونشان طلا خواهد گرفت
مشاهده نظرات دیگر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *